دانلود مقاله بازاریابی گوشت طیور

دام و طیور

در مرغداریهایی که در نزدیکی بازار فروش متمرکزند،مقرون به صرفه ان است که خود تولید کننده گوشت و تخم مرغ را مستقیماً در اختیار متقاضیان خصوصی منازل و یا مصرف کنندگان عمده (مانند رستورانها و بیمارستانها) قرار دهد

دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۱ کیلو بایت
تعداد صفحات ۷ صفحه

دانلود این فایل

توضیحات:

کسی که در کار مرغداری به درآمد می اندیشد، باید قبل از پایه گذاری آن، مسائل بازار و بازار یابی را در رابطه با امکانات ایستگاه یا فارم در مد نظر داشته و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا به محض حصول اطمینان از با صرفه بودن کار به طرح ریزی و احداث مؤسسه جوجه کشی یا مرغداری و یا کشتارگاهی مورد انتظار اقدام نماید.

در شرائط فعلی ( در کشور ما) غالباً تخم مرغ و نیمچه های گوشتی تولیدی را بدون اینکه کاری بر روی آنها انجام گیرد از طریق واسطه ها به مصرف کنندگان تحویل داده و یا در اختیار مرغ فروشیها می گذارند. در این حالت مسلماً تولید کننده باید به سود مختصری راضی باشد چون، واسطه ها می خواهند سود ببرند.

در مرغداریهایی که در نزدیکی بازار فروش متمرکزند،مقرون به صرفه ان است که خود تولید کننده گوشت و تخم مرغ را مستقیماً در اختیار متقاضیان خصوصی منازل و یا مصرف کنندگان عمده (مانند رستورانها و بیمارستانها) قرار دهد.

البته بازار یابی بوسیله خود تولید کننده وجود انبارهای ویژه و وسایل حمل و نقل مخصوصی را ضروری می سازد. بالاخص سرمایه گذاری برای ذبح زیاد بوده و نسبت به ظرفیت مؤسسه (تعداد طیور) سردخانه ها و وسایل حمل تغییر می یابد.

حمل و نقل:

علاوه بر مسایل ژنتیکی،بهداشتی وسایر فاکتورها کیفیت گوشت به انجام اعمالی که قبل از کشتار بر روی مرغها صورت می گیرد (جمع آوری و انتقال به قفس ها بار زدن و حمل آنها به کشتارگاه) بستگی دارد. هرگاه یک یا چند و یا تمام این مراحل به آرامی و دقت صورت گیرد به همان نسبت کیفیت گوشت کمتر در جهت نامرغوبتر شدن ان تغییر می کند. استرس ناشی از این اعمال سبب کاهش وزن و مقاومت در مقابل آلودگی ها می شود و گاهی مرگ را نیز به ارمغان دارد.

آماده سازی و شرایط حمل:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code